Teman Yang Dikasihi

Wednesday, February 22, 2012

Alhamdulillah atas kurnian nikmatMu ini

Bismillahirrahmanirrahim.....

Sudah lama rasanya AM tidak berkongsi... kosong~

mungkin krn kekangan masa..... " amanah dan tanggungjawab itu lbh byk berbanding umur yg ada "

alhamdulillah.... punya sedikit waktu... mengambil masa yg singkat sebelum kaki melangkah ke 3 meeting sekaligus... Allahuakhbar!!! kuatkan langkahku ini, hambaMu yg lemah....thabatkan hati ini ya Rabb...

kini tepat ke angka 8:39pm.....

perjalanan hari ini...... bermula dgn majlis penyampain anugerah dekan.... alhamdulillah.... nikmat yg besar dariMu.. alhamdulillah.... anugerah kali ke-3 yg ku terima sepanjang berjihad di medan tarbiyah ini. 3 sem lagi berbaki. moga Allah redha dgn masa yg sudah2...

mengimbau kembali Majlis Sambutan Maulid Nabi..... perarakan.. selawat... (moga bukan itu sahaja yg terlaksana... harapnya ada yg lbh BESAR terkesan di hati.....)

alhamdulillah atas nikmat ini juga..... hanya pdMu ku berserah secara total.... (~_______~) hinanya hamba....


Alhamdulillah.... bukan nama yg dicari... tp cukup sekadar usaha utk bermujahadah itu ada


apa yg AM ingin kongsikan pd sahabat?

" Tunjukkanlah kami jalan yg lurus. iaitu jalan org2 yg telah Engkau berikan nikmat kpd mereka, bukannya jalan mereka yg dimurkai dan bukan juga org2 yg sesat"  ( Surah Al-Fatihah : 6-7)

sedikit perkongsian dari kalam Allah ini......

manusia itu ada tiga jenis:

1) org yg beroleh nikmat dari Allah, serta tidak dimurkai dan tidak pula sesat, krn mereka menggunakan nikmat itu mengikut kewajipan.

2) org yg dimurkai Allah krn ingkar akan Allah dan nikmatNya yg tidak terhitung banyak.

3) org yg sesat dan menyalahgunakan nikmat itu dalam keraguan, sehingga mereka tidak mengetahui jalan manakah yg akan ditempuhinya.

moga kita semua berada dalam kategori pertama....ya Allah pandanglah kami dgn pandangan Rahmah dan MaghfirahMu ya Rabb..... TT___TT




"Ya Allah, aku memohon petunjuk daripadaMu dengan ilmuMu dan aku memohon ketentuan daripadaMu dengan kekuasaanMu dan aku memohon daripadaMu akan limpah kurniaanMu yang besar. Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa sedangkan aku tidak berkuasa dan Engkau Maha Mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui dan Engkaulah Yang Maha Mengetahu segala perkara yang ghaib. Ya Allah, seandainya Engkau mengetahui bahawasanya urusan ini adalah baik bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat atau lambat, takdirkanlah ia bagiku dan permudahkanlah serta berkatlah bagiku padanya dan seandainya Engkau mengetahui bahawa urusan ini mendatangkan keburukan bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat atau lambat, maka jauhkanlah aku daripadanya dan takdirkanlah kebaikan untukku dalam sebarang keadaan sekalipun kemudian redhailah aku dengannya".

3 comments:

Ranger Hijau said...

alhamdulillah. :)

Ranger Hijau said...

alhamdulillah :)

manfaat utk ummah.

Anonymous said...

momota