Teman Yang Dikasihi

Wednesday, January 11, 2012

Bicara Hati

Bismillahirrahmanirrahim...

Allah... Allah... Maha Kuasa atas segala sesuatu... segala ketentuanNya yg tidak akan bisa blh ditepis.. daku redha... diri ini TERPILIH utk terus rasa itu.



ada HIKMAH... knp Allah tidak terus meletakkan rasa CINTA, KASIH dan SAYANG itu pada si dia. Tidak untuk KESEMUANYA, krn Dia tahu bahawa si dia itu bukanlah cintaQu yg selayaknya. bknlah pendampingQu yg sebenarnya. krn cinta sejatiQu adalah utk bakal zaujiQu yg ghaib entah dimana. Allah itu Maha Mengetahui dan Pengatur yg Maha Hebat.

Segala rencanaNya sgt tidak terduga.

kini daku REDHA... perancagan seteliti mana, penantian selama mana... andai DIA bukan JODOH kita, tidak akan menjadi.

biarlah masa menjadi penentu. ALLAH TEMUKAN KITA DENGAN INSAN YG SALAH, SEBELUM MENEMUKAN KITA DGN INSAN YG TEPAT. UTK KITA TERUS RASA DIRI INI ADALAH HAMBANYA. perancang yg tidak bisa menjadi penentu. itu PASTI!

jika perpisahan, lebih Kau redhai. ku pasrah. yg ku harap adalah redhaMu semata. apalah gunannya hidup atas segala nikmat pinjaman andai TIADANYA redha dari Al-Kholik.

kuatlah hati dalam jalan mujahadah ini. bisik hati " Masa muda ini, Allah nk diri ini aktif di jalan dakwahNya, pasti Dia akan berikan 'sesuatu' yg lbh baik akan datang" biiznillah....


No comments: